12 Haziran 2015 Cuma

Frambuaz Soslu Trileçe

Trileçe tatlısını bilmeyen yok sanırım. Çok moda oldu. Ben de yapayım dedim. Tarifini sevgili Yağmur İpar'ın sitesinden (www.yemeksohbetleri.org) aldım. Özel bir organizasyon için yaptığım bu tatlının tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Yapımı çok basit. ;)

Malzemeler
Keki İçin;
10 yemek kaşığı un
1 su bardağı sıvı yağ
5 adet orta boy yumurta
5 yemek kaşığı irmik
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu

Şerbeti için;
4 su bardağı süt
5 yemek kaşığı şeker
2 paket krema

Hazırlanışı;
Derin bir kapta keki için yumurta ve şekeri koyup iyice mikserle çırpın. Un, yağ ve irmiği ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip önceden yağlanmış borcama karışımı dökün. 180 derece önceden ısıtılmış fırına verin. Fırınınızın yapısına göre 30-40 dk kapağını açmadan pişirin. Ama kontrol etmeyi unutmayın. Üzeri pembeleşinceye kadar pişirin. Kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa fırından çıkarabilirsiniz.
Şerbetin hazırlamak için ise, toz şeker, krema ve sütü derin bir kapta mikserde 3-5 dk çırpın. İyice köpürecek.
Keki fırından çıkarıp soğumasını bekleyin. Zaten çıkarır çıkarmaz çabuk soğuyacak. 15-20 dk sonra kekin üzerine hazırladığımız şerbeti önceden keserek veya kesmeden dökün. Kesme şartı yok. Çünkü irmikli olduğu için delikli bir yapısı oluyor ve içine şerbetini çekiyor. Ben hazır sos aldım. Çokta lezzetli oldu. Eğer hazır değilde kendiniz yapmak istiyorsanız çeşitli soslar mevcut. Rahatlıkla ekleyebilirsiniz...

Afiyet olsun. =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarımın güzel yorumları