7 Nisan 2013 Pazar

Kapuska...

Sezon bitmeden yapayım dedim. Lezzeti ve vitamini bol bir tarif bana göre. Çocuğuma faydalı olacağını düşünüp bu yemeği sık sık yapıyorum. :) Tavsiye ederim. 
Malzemeler:
Küçük boy lahananın yarısı (1 kg kadar)
250 gr kıyma
1 baş soğan
3 tane taze sarımsak
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kimyon
1.5 yemek kaşığı domates salçası
4 yemek kaşığı kadar sıvıyağ

Yapılışı:

Soğan ve sarımsaklar küçük boy doğranarak sıvıyağ ile bir tencerede kavurulur. Pembeleşen soğanların üzerine domates salçasını ekleyerek çeviririz. Kıyma ekleyip kavururuz. Lahanayı zaten yarım kullanıyoruz. Onu yarıya bölüp kenarlarından ince ince kesip kavrulan kıyma soğan karışımının üzerine ekleriz. Tüm lahana solana yani yumuşayana kadar çevirmeye devam ederiz. Üzerine lahananın 2 parmak çıkana kadar su ekleriz ve tüm baharatları koyarız. Kaynadıktan sonra altını kısık şekilde pişiririz. Tadına baktığımızda yumuşak bir kıvama gelince ocağı kapatırız.

Not: Ben bir lahananın dış kabuklarını sarma yaparım. Orta kalan kısmını bu şekilde değerlendiriyorum. :)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarımın güzel yorumları