17 Kasım 2013 Pazar

Samsa Tatlısı

Kurban bayramında şerbetli bir tatlı yapmak istedim. Oktay Usta'dan aldığım bu tarif oldukça pratik. Ben denedim ve bayram boyu çok bereketli olduğu için tüm misafirlerime ikram ettim.
samsa tatlısı, tatlilar, şerbetli tatli, farkli tatli tarifi
Malzemeler:
8 adet milföy hamuru
2 yemek kaşığı toz şeker
1 adet yumurta
2 su bardağı (250 gr fındık)

Şerbeti için:
3 su bardağı toz şeker
3 damla limon suyu
3 su bardağı su

Hazırlanışı:
İkili birleşik olan milföy hamurunu (eğer birleşik değilse uç uca birleştirin yapışıyor.) dikdörtgen biçiminde açın. Milföy çok pratik bir hamur gerçekten. Hangi boy ve şekil isterseniz yapılabiliyor. Fındığı mikserde vb ufaltın. Ben direkt kırık fındık kullandım çok pratik oldu. İçine yumurtayı kırarak akını koyun. 2 yemek kaşığı toz şekeri de ekleyerek güzelce karıştırın.

Bir kaşık yardımıyla açtığımız hamurun ortasına fotoğraftaki gibi koyun.
Rulo haline getirin.
2 parmak civarında bıçakla kesin.
Yumurtamızın sarısını üzerine fırça ile sürün. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişmeye bırakın. Öte yanda şerbetimizi ocağa koyun. Ve hazır olduktan sonra soğumaya alın. Pişen tatlısı fırından çıkardıktan sonra şerbeti üzerine eşit miktarda dökün. Şerbetini çeken samsa tatlımızı servis edin. :)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarımın güzel yorumları